De voordelen van Nisaba

Als u als jurist, licentiaat of meester in het notariaat lid wordt van Nisaba, dan geniet u een reeks voordelen. Dit zijn de belangrijkste:

  • Zelfstandigheid en flexibele werktijden

    Zelfstandigheid en flexibele werktijden

    U aanvaardt de opdrachten waarvoor u gekwalificeerd bent en beheert uw agenda naar eigen wens. Uw werktijden zijn flexibel zodat u kunt zorgen voor een evenwicht tussen werk en privéleven.

  • Profiteren van ons netwerk

    Profiteren van ons netwerk

    Bij Nisaba kunt u rekenen op ons netwerk van notarissen, kantoren en medewerkers. Dat zorgt voor een aanzienlijke tijdswinst voor uw commerciële initiatieven.

  • De ondersteuning van een team

    De ondersteuning van een team

    Hebt u hulp nodig bij een lastig dossier of wilt u een tweede opinie over een probleem? Via Nisaba kunt u een beroep doen op een groep zelfstandige ervaren juristen.

Lid worden van Nisaba

Bent u jurist en spreekt Nisaba u aan? Neem contact met ons op en we bekijken hoe we kunnen samenwerken.

We werken met juristen met een ruime ervaring in het Belgische notariaat.

In ons vak draait alles om vertrouwen. Bij ons is dat ook zo. Na een eerste gesprek en de ondertekening van een raamovereenkomst, vertrouwen we u een specifieke opdracht toe om na te gaan of we vervolgens een samenwerking op langere termijn kunnen aangaan.

Neem contact op

  • icon alt

    Gesprek met Nisaba

    Via een intakegesprek leren we u beter kennen, nemen we kennis van uw referenties en bekwaamheden op het vlak van notarieel recht.

  • icon alt

    Een raamovereenkomst gevolgd door een overeengekomen opdrachtbrief

    We vertrouwen u vervolgens het beheer van een vooraf overeengekomen opdracht bij een van onze klanten toe zodat uw eerste dossier bij Nisaba in alle opzichten zo duidelijk mogelijk is.

  • icon alt

    Uitvoering en follow-up

    U verzorgt de uitvoering en follow-up van het dossier dat u wordt toevertrouwd, in samenwerking met een ervaren medewerker die u indien nodig kan helpen.

Onze tools

Medewerkers van Nisaba hebben ook toegang tot een reeks tools om in alle rust te werken.

  • Toegang tot de procedure voor de naleving van de AVG

    Onmisbaar om op afstand en zonder toegang tot het netwerk van het kantoor gerichte opdrachten te beheren.

  • Toegang tot StradaNotariat en JuraNotariat

    Mogelijkheid om toegang te krijgen tot de online bibliotheek van Larcier en die van Kluwer, twee referentie-instrumenten in onze sector.

  • Gedeelde databank

    Bij Nisaba deelt iedereen de informatie waarover hij of zij beschikt en heeft het hele team toegang tot een gemeenschappelijke databank.

  • Toegang tot evenementen

    Uitnodiging voor juridische evenementen, voor evenementen die hulp bieden bij zelfstandige activiteiten, en voor teambuildingsactiviteiten.

  • Timesheets en facturen

    Een eenvoudige en doeltreffende tool om zonder tijdverlies uw prestaties bij Nisaba in te voeren en te factureren.

  • Tool voor projectbeheer

    Met deze tool kunnen verschillende mensen tegelijkertijd aan een dossier werken, de follow-up ervan verzorgen en indien nodig gebruikmaken van de back-up van het team.

Veelgestelde vragen

Dit zijn de antwoorden op veelgestelde vragen. Neem zeker contact met ons op als u andere vragen hebt. We beantwoorden ze graag.

  • Kan ik als zelfstandige in bijberoep aansluiten bij Nisaba?

    Natuurlijk! Maar als u als bediende in een kantoor werkt, vraagt Nisaba u om de notaris die u tewerkstelt in te lichten over uw extra activiteit. Overigens moet elk belangenconflict worden gemeld. Nisaba vraagt u ook om geen bijkomende beroepsactiviteit uit te oefenen als vastgoedagent, krediet- of verzekeringsmakelaar of vastgoedpromotor.

  • Kan ik thuiswerken?

    Ja, dat kan. Bij heel wat opdrachten verwachten notarissen ad-hocsteun van ons. Ze beschikken niet altijd over de plaats of het materiaal om ons in hun kantoor op te vangen. U moet dus beschikken over een computer, een goede internetverbinding, een telefoonlijn enz. Afhankelijk van het type opdracht moet u zich soms verplaatsen voor een vergadering of gesprek, of documenten ontvangen. Voor andere opdrachten moet u regelmatig op kantoor zijn.

  • Ben ik verplicht om een bepaald aantal opdrachten te aanvaarden?

    Nee, er is geen verplichting wat het aantal opdrachten betreft. Die worden u voorgesteld in functie van uw vaardigheden en kwaliteiten. U bent helemaal vrij om u al dan niet kandidaat te stellen, in functie van uw tijd en de omstandigheden waarin ze moeten worden uitgevoerd.

  • Hoe worden de dossiers aan de leden van het netwerk toegekend?

    Elk lid stelt een profiel op met zijn of haar ervaring, specialiteiten en favoriete thema's. De aan Nisaba toevertrouwde opdrachten worden op het online platform geplaatst waar de leden hun interesse ervoor kunnen melden. Nisaba onderhandelt vervolgens met het kantoor en de geïnteresseerde medewerkers om het gepaste profiel te vinden en de praktische en financiële modaliteiten te bepalen.

  • Voor welke prijs en aan wie kan ik mijn prestaties factureren?

    Wanneer u een opdracht voor Nisaba aanvaardt, doet u dat op basis van een opdrachtbrief. U aanvaardt dus de opdracht en de uitvoeringsvoorwaarden. Deze voorwaarden bevatten de vergoeding voor het gevraagde werk. De opdrachten worden vergoed volgens een uurtarief dat verschilt in functie van het type te behandelen dossier en uw ervaringsniveau.

  • Wanneer en hoe factureer ik mijn werk?

    Nisaba stelt een tool ter beschikking waarin u dagelijks uw gepresteerde uren kunt invoeren (timesheets). Op het einde van de maand stuurt u uw facturen naar Nisaba. De bedragen worden berekend volgens de voorwaarden in elke opdrachtbrief. Nisaba zorgt voor de facturatie bij de betrokken kantoren en krijgt een commissiepercentage voor zijn follow-up en de toegang tot de voorgestelde tools.

  • Hoe krijg ik de dossierstukken in handen?

    Om de regels inzake gegevensbescherming strikt na te leven, zijn tools ontwikkeld om de nuttige stukken uitsluitend via elektronische weg beveiligd over te maken. In bepaalde gevallen kunt u naar het kantoor gaan om de stukken te raadplegen die niet elektronisch beschikbaar zijn. U kunt ze in voorkomend geval scannen om ze te kunnen verwerken. Op die manier kan een andere medewerker (van het kantoor of uit het netwerk van Nisaba) indien nodig het werk overnemen.